Om oss.

Hei og velkommen til oss. Vi er en foreldre eid privat barnehage som ligger sentralt til på Prestbakke. Hos oss går det barn fra både Kornsjø, Enningdalen og Buer. Det er stort sett "kort vei" for alle til bygdas nærbarnehage. Prestbakke Naturbarnehage er en 1 avdeling barnehage for barn mellom 0-6 år. Våre åpningstider er man-fre 06.45 - 16.30

Prestebakke Naturbarnehage ligger sentralt men skjermet til ved siden av Prestebakke skole. I nærområdet vårt finner vi skog, jordbruksarealer, boligfelt og bygdas skole. Vi har tett dialog med skolen og blir godt kjent med både ansatte og barn siden skolen er vår nærmeste nærmeste nabo.

I et lite og trygt miljø som vi har i vår barnehage får barna utvikle seg til å bli den beste versjonen av seg selv. Spesielt for de minste barna er det viktig med en trygg, og rolig start på barnehagehverdagen. Vårt omsorgsfulle personal bruker tid på tilvenning for at småbarna skal få en fin og trygg start på sin barnehagehverdag.

Barn er fra starten av nysgjerrige på omgivelsene sine. Vi er mye ute i naturen og lanserte oss som naturbarnehage i 2020. Insekter, dyr, planter, skog, og miljøvern er områder vi fordyper oss i gjennom prosjektarbeid, i frileken og ellers i det daglige. Vi ønsker at barna skal utvikle et bærekraftig forhold til naturen.

Vennskap og relasjoner har også en viktig plass i vårt pedagogiske arbeid. Gode sosiale ferdigheter er nøkkelen til å trives i felleskap med andre. Vi jobber for å gi barna de sosial redskapene de trenger for å kunne samhandle og kommuniser med andre barn og voksene. Har man gode sosiale ferdigheter vil man etablere trygge vennskap i barnehagen som kanskje varer livet ut.

Vi er en matpakkebarnehage, men servere frukt og melk til måltidene våre. En gang i uken serverer vi  varmmat. Grunnen til at vi ikke servere mat hos oss er enkel. Vi ønsker å bruke mest mulig tid sammen med barna når de er hos oss.